Thorens BTD-12S

E o vorba “omul nebun nu-i sanatos”…
Pe acelasi principiu am facut rost de un brat Thorens BTD-12S, aproape complet, care necesita servisare cap-coada.
Asta inseamna desfacut pana la ultimul surubel, biluta si rulment, curatat, bibilit, voi pune fire de brat noi care sa mearga direct pana in conectorii de pe plinta (conectori XLR).
Acum are nevoie de:
- fire de brat noi (am)
- rulmenti noi pentru miscarea verticala (cred ca trebuie micro rulmenti de 1mm pe interior si 3 mm pe exterior, am)
- bilute noi de otel de 2 mm pentru miscarea orizontala (am)
- un surubel pentru carcasa pivotului. Imi propun sa-l inlocuiesc cu o tija gradata pentru a putea regla antiskating (am deja o greutate de 2 gr)
- cuplaj din cauciuc pentru partea din spate a bratului, care sustine contragreutatea (pe drum)
O sa fie nevoie de o operatiune destul de complicata ca sa pot scoate conectorul de doza. Daca nu-mi iese, o sa il trimit la un profesionist. Poate n-ar fi o idee rea sa-l trimit direct si sa nu-mi bat capul.
Bratul in sine este prima iteratie a seriei BTD-12S / TP14 / TP25 si a fost montat pe Thorens TD124 mk I, undeva intre 1957 si 1962. Uitandu-ma la bratul meu, ma uimeste cum ceva fabricat acum 60 de ani arata si functioneaza atat de bine, cu mult peste asa zisele aparate high end din ziua de azi.
Din designul bratelor astora s-a inspirat EMT pentru productia bratului EMT 929 (am 🙂 ) dupa ce Thorens a fost cumparata de EMT in 1966.
Thorens TD124 s-a produs din 1957 pana in 1968, cu o versiune usor modificata in 1967, TD124/II (pickup-ul meu are s/n #73952, ceea ce il plaseaza ca an de productie prin 1969, deci mai batran decat mine….).
Revenind la bratul (s/n #20761), imi doresc sa-l pun la punct complet si sa-l fac un pickup period correct pentru anii ’60.






0 Comments on “Thorens BTD-12S”